דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על אפליית יופי בגיוס עובדים כבר שמעתם? 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2208 פעמים ]

אחת מההתלבטויות החדשות יחסית היא האם לצרף תמונה לקורות החיים. יש לא מעט מצדדים לכך וכשיש מצדדים, יש גם כמובן מתנגדים. יהיו שיגידו שתמונה הופכת את קורות החיים המשעממים למשהו קצת יותר אישי. אחרים יטענו מנגד שזה פשוט לא לטעמם ושאין שום סיבה לנסות להשפיע על המעסיק באמצעות המראה החיצוני שלכם.

זאת ועוד, יהיו שירחיקו לכת עוד יותר ויטענו שצעד כזה עלול ליצור אפליה באופן בחירת העובדים כבר בשלב סינון קורות החיים ועל כן יש להימנע מכך. וזה לא הכל, המחמירים במיוחד יוסיפו שבעצם כך שצירפתם תמונה לקורות החיים שלכם אתם מניחים שהמעסיק יבחר בכם בזכות המראה שלכם ואף מעסיק לא ירצה להודות בהטיה שכזו ולכן באותו הרגע פגעתם בסיכוייכם במו ידיכם.

עד היום היו לסוגיה הזו טיעונים מכאן ומכאן, שהסתמכו על דעות אישיות וטעם אישי, אבל לאחרונה התפרסמו תוצאותיו של מחקר שנערך באוניברסיטת בן-גוריון בדיוק בנושא הזה. החוקרים, בראדלי ג'יי ראפל וזאב שטודינר שלחו 5312 זוגות של קורות חיים ל 2656 משרות פתוחות בישראל. במחקר נבדקו 25 חברות השמה ו 26 מעסיקים. בכל זוג קורות חיים הייתה גרסה אחת של קורות חיים ללא תמונה וגרסה של קורות חיים עם תמונה. חלק מהתמונות היו של נשים יפות במיוחד וחלק של נשים בעלות מראה רגיל ושכיח למדי. חלוקה כזו הייתה גם בין קורות החיים שכללו תמונות של גברים. 14.5% מסך קורות החיים שנשלחו זכו לתגובה.

הממצאים היו מעניינים במיוחד: קורות חיים של גברים בעלי תמונה מצודדת זכו לתגובות רבות יותר (משמע, שיחת טלפון או אימייל תשובה) מאשר קורות חיים של גברים ללא תמונה או לכאלה שתמונתם הייתה פשוטה ולא מרשימה במיוחד. ההבדלים היו כה גדולים שלראשונים היה סיכוי כמעט כפול לקבל תגובה.

באופן מפתיע, התוצאות שהתייחסו לקורות החיים של הנשים היו שונות לחלוטין. דווקא קורות החיים של הנשים שלא צירפו תמונה זכו להרבה יותר פניות מאשר אלה שכן צירפו.

ליתר דיוק, נשים יפות קיבלו 6% פחות פניות מנשים בעלות מראה פשוט ו 23% פחות פניות מאשר נשים שלא צירפו תמונה לקורות החיים שלהם. אגב, הממצאים האלה בולטים יותר במצבים של פניות ישירות למעסיקים ולא בפניות לחברות השמה.

המסקנה המפתיעה של המחקר הייתה שהסיבה לאפליה ההפוכה של נשים יפות הייתה שרוב מחלקות משאבי האנוש והגיוס בחברות בישראל מורכבות בעיקר מעובדות מהמין הנשי. על פי החוקרים נשים הממיינות קורות חיים של נשים אחרות מפלות לרעה מועמדות בעלות מראה מצודד במיוחד (אבל לא מועמדים בעלי מראה מצודד) מהסיבה הפשוטה של קנאה. נשים פשוט לא מעוניינות לעבוד לצד נשים אחרות שנראות ממש טוב. במילים אחרות תוך כדי מיון קורות החיים נעשה תהליך (במודע או שלא) של ענישת הנשים היפות. גם בחברות השמה רוב העובדות הן נשים, אבל כנראה שהן לא מתייחסות למראה מכיוון ששם לאחר קבלת העובד לעבודה אין עבודה ישירה עם מי שמתקבל.

מה למדנו מהתוצאות האלה? אם אתם גברים שנראים טוב, כדאי לכם להוסיף לקורות החיים שלכם תמונה ייצוגית. אם, לעומת זאת, אתן דווקא נשים יפות, עשו לעצמיכן טובה וותרו על התמונה.

בנוסף,  אם אתם מתכננים לחפש עבודה בקרוב או נמצאים כרגע בעיצומו של חיפוש בדקו האם יש בקורות החיים שלכם מידע כלשהו שעלול להיתפס באיזושהי צורה בתבניות של הדעות הקדומות ואם יש כאלה, שנו אותם מיד. ייתכן שזו בדיוק הסיבה לכך שעד כה שלחתם קורות חיים ולא קיבלתם שום תגובה.

דפנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב